Sosyal medya platformları yerel seçime nasıl hazırlandı? İşte detaylar…
3 mins read

Sosyal medya platformları yerel seçime nasıl hazırlandı? İşte detaylar…

Türkiye bugün sandık başına gidiyor. Her seçim olduğu gibi, bu seçimde de sosyal medya platformları ön planda olacak.

Özellikle, sosyal medyada yayılan yanlış bilgilerin önlenmesi için şirketlere büyük iş düşüyor. Facebook ve Instagram’ı bünyesinde barındıran Meta, yerel seçimlerde çeşitli önlemler hayata geçirdi.

PAYLAŞILAN GÖNDERİLER İNCELENİYOR

Alınan önlemler, yapay zeka ve dijital teknikleri kullanarak yanlış bilgilendirme ve manipülasyonla mücadeleyi yoğunlaştırıyor.

Örneğin, bir sosyal mesele, seçim veya siyasetle ilgili reklam içeriği, dijital olarak oluşturulmuş veya üzerinde oynanmış gerçekçi bir görsel, video veya ses kaydı içeriyorsa, reklam verenlerden konuyu açıklama yapmaları isteniyor.

Reklam veren, içeriğin dijital olarak oluşturulduğunu veya üzerinde oynandığını belirttiğinde, Meta bu bilgileri reklama ekleyerek kullanıcıları bilgilendiriyor.

Bu önlemler, yanlış bilgilendirme ve manipülasyonla mücadelede önemli adımlar olarak görülüyor ve sosyal medya platformlarının sorumluluklarını artırıyor. 

GERÇEKLİĞE ZARAR VEREN İÇERİKLER KALDIRILIYOR

Meta Türkiye ve Azerbaycan Kamu Politikaları Müdürü Sezen Yeşil, yapay zeka veya insan tarafından oluşturulan ilkeleri ihlal eden içerikleri kaldırdıklarını belirtti. Ayrıca, bağımsız haber doğrulayıcı ortaklarının viral yanlış bilgileri değerlendirip puanladığını ifade etti.

Meta, seçimlere müdahaleyi engellemek amacıyla uzmanlaşmış ekipler oluşturdu. Bu ekipler, sofistike ağlar kullanarak kamusal tartışmaya müdahale etmeye çalışan bazı sayfaları, grupları ve hesapları inceliyor.

Facebook ve Instagram’da, spam ve yanlış bilgiler de dahil olmak üzere ‘Topluluk Standartları’na aykırı olan içerikler hakkında işlem yapılıyor. Bu içerikler, insanların seçimlere katılımına müdahale etme riskine katkıda bulunabilecek nitelikte olabilir.

FACEBOOK VE INSTAGRAM REKLAMLARI DAHA DA ŞEFFAF OLACAK

Meta Türkiye ve Azerbaycan Kamu Politikaları Müdürü Sezen Yeşil, Facebook ve Instagram’da reklamların şeffaflığını ve seçimlerin dürüstlüğünü artırmak için sürekli olarak çalıştıklarını ifade etti.

Ayrıca, sosyal meseleler, seçimler veya siyasetle ilgili reklamlar yayınlamak isteyenler için güvenilirliği ve meşruluğu destekleyecek önlemler aldıklarını belirtti. Bu adımlar, seçimlere müdahaleyi engellemeyi amaçlamaktadır.

TİKTOK DA TEYİT.ORG İLE İŞ BİRLİĞİ YAPACAK

TikTok, 31 Mart’ta yapılacak “Mahalli İdareler Genel Seçimleri”nde sonuçların ilgili kurum ve kuruluşlar tarafından açıklanmadan çeşitli iddialarda bulunan içeriklerin görünürlüğünü azaltmak için “Teyit.org” ile işbirliği yapacak.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir